Android în C# | Xamarinul
M-am pus joi pe treabă ca să public Știi să scrii și pe Android. Ca pasionat de C# am zis să încerc cu Xamarin pentru că mi-ar fi mai ușor. FALS!
Au ei pe site chestia asta de mai sus care spune că scrii o dată și gata aplicația pentru toate dispozitivele tale! Lucru care m-a încântat pentru că eu deja am aplicația făcută în C#. Of… cât m-am înșelat…
Să C# cu Android?
Am deschis Xamarinul și, surpriză, seamănă foarte bine cu MonoDevelop de care nu prea eram eu încântat de când lucram în Unity (Xamarin a cumpărat MonoDevelop, de fapt). Încep eu să cotrobăi prin Xamarin, încercând să scriu aplicația mea Android în C# și mă lovesc de prima problemă: Navigarea între pagini. Păi nu se face la fel ca la W8, pentru că trebuie respectate anumite chestii specifice android-ului. Trebuie să faci o activitate, să ridici din cod event-ul de tap/click, nu ca în W8 unde totul e la un click distanță și e declarat din XAML. Toată povestea asta mi s-a părut foarte foarte greoaie și asemănătoare cu momentul ăla de la sfârșitul semestrului 1 când a trebuit să creez o aplicație Android ca proiect folosind Eclipse.
Pentru că da, am mai lucrat puțin în Java, dar experiența mea se rezumă la vreo 12 seminarii din semestrul I, anul 3, la care am lipsit cam jumătate din timp așa că… nu știu dacă se pune. Dar nu-i bai, sunt băiat descurcăreț și, până la urmă, Java nu e atât de diferit de C#. Diferit este când ajungi să lucrezi în Android. Dar, sincer, diferența între a dezvolta pe Android în Java în comparație cu C# mi se pare atât de mică încât mai bine mă chinui puțin și fac aplicația să ruleze nativ pe Android cu Java.
Să Java cu Android!
Am căutat puțin pe internet să vedem ce IDE aș putea folosi și am ajuns la frumusețea de Android Studio. Știu că nu trebuie să fiu dependent de un IDE anume, că doar mi-a tot repetat Dl Pop pe la seminarii, dar serios că Eclipse e urât și greoi, în timp ce Android Studio e sexy și intuitiv.
După două zile de nervi am terminat aplicația Știi să scrii! Hai să o dăm spre publicare, să fie descărcată și, sperăm, să învețe lumea diferența între CARE și PE CARE, măcar.
As well, promit că dacă o să lansez aplicații pe iOS o să îi mai dau Xamarinului încă o șansă!
By: Adrian Coman
Salut, ai mai lucrat pe Xamarin ? e mai bine sa dezvolt separat pe Android in Java si pe iOS in objectiveC sau
se merita sa cumpar o licenta(Indie de exemplu) pentru a dezvolta aplicatii cross-platform ?
Am avut două tentative să scriu cod în Xamarin. Prima a fost când am publicat articolul, dar m-am lăsat foarte repede pentru că existau prea multe diferențe între Android și WindowsPhone (ceea ce lucram pe atunci) pentru a îl face write once, run everywhere.
A doua tentativă am avut-o în Iunie anul trecut, dar m-am lăsat după vreo două săptămâni când mi-am dat seama că nu am acces la anumite feature-uri de care aș fi avut nevoie sau unele lucruri mergeau foarte greu (compilarea). Cel mai mult m-a durut lipsa unor biblioteci.
La proiectele de iOS, prefer să cer bani în plus și să plătesc un alt developer care să se ocupe de aplicație.