Microsoft Summer School 2013

Tocmai ce am fost azi la una dintre zilele Microsoft Summer School în care elevii de la Tudor Vianu dezvoltă aplicații Windows Phone și Windows 8. Rolul meu a fost să ajut și să răspund diferitelor întrebări pe care le aveau “micuții”.

Când am văzut elevii am fost ușor surprins de vârstele pe care le au și îmi imaginam că urmează să fie mai rău decât la sesiunea de practică din Universitatea Româno-Americană: să stăm și să vorbim despre ce e aia un control, ce e un obiect, un event etc. Mai mult, mă așteptam la elevi de clasa a 12-a!

Uriașă a fost mirarea când am văzut nu numai că știau să lucreze în Visual Studio, dar aveau proiecte surprinzătoare! Cel puțin față de cele pe care le-am văzut în sesiunea de practică de la URA și ASE. Elevi de clasa a 9-a și a 10-a cu aplicații mai complexe decât niște studenți la informatică!! Acest lucru mi l-a putut confirma și Marian MSP la ASE Cibernetică, puștanii ăștia de 15-16 ani știu mai multă programare decât studenții din București.

microsoft_summer_school_2013

Intrând în discuții cu una dintre eleve am aflat că are 15 ani și că ea scrie în C++ de la 8 ani. Din discuții am ajuns să-i spun că și eu am făcut programare, dar de la 9 ani și că am făcut Pascal. Răspunsul ei a fost: “ah, îmi pare rău să aud.” I got trolled by a 15 year girl…

Față de aplicațiile de la URA: un generator de numere de lotto, multe “știați că”, un joc 2D furat de pe internet și alte blog readere si aplicații template cei de la Microsoft Summer School au făcut aplicații precum:

  • Un “amplificator” de sunete. Conectezi chitara la calculator și îi dai diferite efecte.
  • Un joc de cărți cu grafică interesantă pe care-l poți juca atât vs ai cât și cu o altă persoană care are instalată aplicația pe desipozitivul lui.
  • Un X și O în 3D cu un concept mai diferit
  • O aplicație de geolocație cu un concept foarte impresionant
  • Două aplicații prin care comanzi mâncare.
  • Un joc asemănător șahului și acesta cu grafică interesantă

Desigur se vede că nu au experiență direct în dezvoltarea aplicațiilor și că au unele scapari. Cea mai evidentă mi s-a părut tendința de a nota toate variabilele cu una-două litere: int i, int a, int b, string s, string p, int[] aa, int[] bb etc. și după să îi urmăresc cum se chinuie să descopere ce voia de fapt să facă acel string s.

Un alt lucru pe care l-am observat a fost tendința tuturor de a pune informațiile local și de câte ori au content nou să servească un update. Soluția optimă ar fi fost să pună informațiile online (să zicem în Azure) și de acolo aplicația să le downloadeze doar de câte ori apare ceva nou.

Am rămas puțin uimit de lipsa unei baze de date in spatele multor aplicații care cereau așa ceva. Singura aplicație cu bază de date avea un singur tabel și o groaaaaază de date redundante.

Oricum.. mă repet.. sunt plăcut surprins, fericit și speriat că un grup de elevi de clasa a 9-a și a 10-a știu mai multă programare decât jumătate din colegii mei de la facultate.




Leave a Comment

Blog

Recent posts