Spam de facebook

“Experții în social media” au observat că încep să aibă un reach din ce în ce mai mic pe paginile de business așa că au decis că cea mai bună metoda de a combate acest lucru este să creeze grupuri. Tactică nu neapărat greșită, dar pusă în aplicare total anapoda.

S-au creat sute și mii de grupuri începând cu cele pentru iubitorii de pisici până la cele cu vânzări/cumpărări și cele nișate (călătorii, IT, blogging, etc). Problema apare când vin administratorii inteligenți și încep să bombardeze toate grupurile din care fac parte cu articolele lor, pentru că #reach și pentru că #decenu.

wp_ss_20140318_0001

Așa am văzut-o pe don’șoara Irina care a decis să își promoveze blog-ul (pe care îl urmăream într-un timp) pe vreo 30-40 de grupuri care nu aveau nici în clin nici în mânecă cu subiectul dezbătut de ea. Rezultatul: newsfeed-ul meu acaparat de porcăriile stimabilei.

Stop it, gurus

Băi, voi aștia, social media gurus, experts și bloggeri, înțelegeți că spam-ul tot spam este indiferent că vine prin poștă (ca acum 10 ani), prin e-mail (ca până mai ieri) sau prin facebook (noul trend). Cei care trimit spam sunt priviți în toate cazurile cu același dispreț peste tot. Stop it, mai rău alungi lumea și îți faci o imagine proastă despre tine.

Sunt grupuri speciale pentru IT unde înțeleg că poți să postezi articole legate de IT, grupuri de turism unde e ok să postezi articole legate de călătorii, dar când vii pe un grup de protecția animalelor că ai un târg pentru angajări este de neam prost. La fel și cu cei care postează articole despre Baiazid Împăratul pe blogurile de IT sau orice altceva numai să câștige 1/2 vizualizări în plus. Și sunt mereu surprins că, în ciuda faptului că publicul nu interacționează de nici un fel cu mesajele lor, ei tot postează pe aceleași grupuri aceleași porcării pentru că #decenu.

Zen time

Eu de vreo lună mi-am tot făcut curat prin listă: unfriend la persoanele pe care nu le cunosc sau care mă deranjează (-150 friends) și unfollow persoanelor pe care le cunosc, dar postează content slab. Acțiunea mea a întrecut orice algoritm Facebook pentru că acum newsfeed-ul meu a ajuns plin de lucruri interesante sau care îmi sunt de interes! De asemenea, am ieșit din toate grupurile care postează conținut slab calitativ și am rămas doar cu vreo 4-5 care sunt bine administrate și au conținut bun.

Acum brb să îmi dau share la articol pe vreo 10 grupuri cu pisici, 5 ale universității, 4 cu dans și vreo câteva legate de social media. Pentru că serios, eu cu articolul ăsta aș fi mai în target decât 80% din chestiile postate pe acolo pentru că grupurile astea sunt pline de “social media experts”.

social media experts

Mai multe tactici inteligente folosite de “experți” pe blogul lui Radu.
Subiect asemănător și pe blogul lui Răzvan.




Comment(1)

Leave a Comment

Blog

Recent posts